A 21. századi képességek fejlesztése vita-, történetmesélő és kommunikatív társasjátékok alkalmazásával a tanórákon

A 21. századi képességek fejlesztése vita-, történetmesélő és kommunikatív társasjátékok alkalmazásával a tanórákon

LETÖLTHETŐ KURZUSLEÍRÁS

A résztvevők tanulóközpontú, innovatív, kooperatív, játékos feladatokat ismernek meg és próbálnak ki. Megvitatják a játékok oktatási felhasználásának lehetőségeit, korlátait. Feltárják, hogy a tanórai játékok során hogyan kapcsolódnak össze az ismeretek és a kompetenciák, hogyan járulnak hozzá a játékok a tanulók tudásának elmélyítéséhez és megszilárdításához. A tanfolyam során főleg kártyajátékok állnak a középpontban. A képzés saját élményen alapul, és épít a résztvevők kreativitására, ötleteire, tapasztalataira. Igényeiket figyelembe véve, gyakorlatias módszerekkel támogatja őket saját oktatójátékuk megtervezésében vagy megalkotásában.

 

A kurzus tartalma:

A résztvevők interaktívan dolgozzák fel a 21. századi képességek és a digitalis polgárság kompetenciaterületeinek összetevőit. Nagy hangsúlyt kapnak – többek között pl. -  az online zaklatás megelőzésével kapcsolatos ismeretek. A résztvevők megismernek, kipróbálnak számos vita-, történetmesélő és kommunikatív játékot. Megvitatják a bemutatott játékok oktatási felhasználásának lehetőségeit, a lehetséges didaktikai funkciókat, megosztják ezzel kapcsolatos saját tapasztalataikat és ötleteiket. A képzés általában véve  saját élményen alapuló, reflektív módszereket alkalmaz, középpontban áll a kritikus és problémamegoldó gondolkodás fejlesztése, a kommunikáció.  A résztvevők megismernek és kipróbálnak olyan online eszközöket, amelyek a játékos feladatok lebonyolítását támogatják, kiegészítik és bővítik, majd értékelik azok használhatóságát, felhasználásának módját, lehetőségeit, korlátait. 

A képzés befejezéseként a résztvevők kreativitásából és ötleteiből kiindulva megalkotnak, újragondolnak, adaptálnak egy-egy szabadon kiválasztott játékot, az általuk meghatározott tantervi témához, illetve választhatóan kidolgoznak egy projektötletet. Magukkal vihetnek egy mappát, amely tartalmaz néhány kipróbált játék tanórai felhasználásához szükséges, segédeszközöket: játékleírást, kellékeket, kártyákat, játéktervező sablont stb.

A képzés célja, célkitűzései:

A résztvevők:

  • ismerjék a 21. századi kompetenciákat, a digitális polgárság kompetenciaterületeit.
  • ismerjenek meg több kommunikatív, történetmesélő és vitajátékot.
  • ismerjék meg a tanórai játékos feladatok lebonyolításának eljárásait.
  • ismerjék és vitassák meg a megváltozó tanári szerepek jellemzőit. Próbáljanak ki különböző helyzeteket ennek megfelelően.

 

Várható tanulási eredmények: 

A résztvevők:

 

  • ismerik a 21. századi képességeket és digitális polgárság kompetenciaterületeit
  • képesek az egyes játékok felhasználásának lehetőségeit értékelni, azokat a tantárgyuk és a tanított korosztály szempontjából adaptálni.
  • képesek a tantervi követelményeknek megfelelő oktatójátékok megválasztására, néhány kiválasztott társasjáték oktatási célú adaptálására.
  • Legyenek képesek a diákcsoportok számára egyszerűbb oktatójátékok tervezésére irányuló projekteket lebonyolítani.

 

Amennyiben kurzusunk elnyerte az Ön tetszését, kérjük, a jelentkezéshez kattintson ide.

Short Description

A résztvevők tanulóközpontú, innovatív, kooperatív, játékos feladatokat ismernek meg és próbálnak ki.

Please click here to register if you wish to participate in this course.

Have any questions?

If you require any further information and/or details about our courses, please contact us. Our team is happy to answer your questions. *Please note that you cannot register via this form.

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid input!

Meet Our Teacher