Játékosítás és 21. századi képességek.Gamifikáció a gyakorlatban
- Tibor Prievara
- 35 lessons, 7 days
- 2 Lesson(s)
- Magyar- B2
- 13 July 2025
A kurzus során a résztvevők megismerkednek a játékosítás (gamifikáció) gyakorlatával, amely Magyarországon eddig több mint 100 000 tanulónak segített visszaszerezni a tanulási motivációját. Saját játékosított értékelési rendszer építhet mindenki, az ehhez kapcsolódó tanulásszervezési, tananyagtervezési folyamatokkal. Mindezt a XXI. századi pedagógia keretei között, sok játékkal, praktikus tippekkel, világos rendszerben, azonnal felhasználhatóan az osztályteremben.
A kurzus tartalma:
A kurzus egy játékosított (gamifikált) értékelési rendszer gyakorlati bevezetését segít elsajátítani. A résztvevők megérthetik, hogy hol illeszkedik a gamifikáció mindennapi gyakorlatukba, és látni fogják, hogyan működik a gamifikáció az alábbi célok eléréséhez: a stressz csökkentése az osztályteremben, egy változatos visszajelző rendszer kialakítása a diákok számára, az oktatás hozzáadott értékének mérése, az egyenlőségtől az igazságosságig az osztályteremben, az egyéni tanulási utak támogatása és a differenciált oktatás gamifikáció segítségével. Mindezt gyakorlati, játékosított digitális eszközök és tevékenységek segítségével mutatjuk be, amelyek közvetlenül alkalmazhatók a tanárok mindennapi gyakorlatában. Ma már kevéssé vitatott tény, hogy a 21. század folyamatosan változó környezetében a pedagógusoknak olyan készségeket, képességeket kell fejleszteniük, amelyek képesek a diákjaik versenyképességét növelni a dinamikusan változó munka világában. Ehhez új motivációs eszközöket, új módszereket kell találniuk. Ez a kurzus erre a problémára nyújt egy lehetséges választ gyakorlati iránymutatással.
A képzés célja, célkitűzései:
- Megismertetni a résztvevők a gamifikációval, és azzal, hogyan alkalmazhatják azt legjobban az osztályukban.
- Segíteni az oktatóknak olyan órák tervezésében, 'tanulási időszakokban', amelyek új megközelítést alkalmaznak a pedagógiai tervezés terén.
- Felfedezni, hogy a gamifikált visszajelzés és értékelés alkalmazása hogyan teremthet stresszmentes környezetet a diákok számára, amelyben egyedi tehetségük kibontakozhat.
- Kialakítani egy gamifikált értékelési rendszert, amely megfelel minden oktató egyéni igényeinek.
- A tanulásszervezés és fejlesztő értékelés új módszereinek megismerése.
Várható tanulási eredmények:
- Megérteni a különbséget a gamifikáció és a játék alapú tanulás között.
- Megtanulni, hogyan alkalmazható a gamifikáció saját egyedi oktatási környezetükben.
- Megismerkedni eszközökkel, technikákkal és módszerekkel, amelyek segítségével csökkenthetik a diákok stresszszintjét, mérhetik az oktatás hozzáadott értékét, és kialakíthatnak egy egyedi hatékony visszajelző és elismerési rendszert a diákjaik számára az egyenlőség helyett az igazságosság felé.
- Kialakítani saját gamifikált visszajelző és értékelési rendszerüket.
- Bevonódni pedagógiai tervezésbe, a 21. századi tanulás alapelveinek segítségével.
- Megismerkedni eszközökkel és technikákkal, amelyek ösztönzik a diák részvételét a gamifikált értékelés révén.
- Felfedezni a meglévő gamifikációs osztályterem gyakorlatokat annak érdekében, hogy további játékelemeket tanuljanak, amelyeket beépíthetnek az osztálytermi gyakorlatukba.
- Képessé válni a hálózatépítésre és olyan hasonlóan gondolkodó oktatókkal találkozni, akikkel megérthetik, hogy a gamifikáció hogyan lehet határokon átívelő.
Amennyiben kurzusunk elnyerte az Ön tetszését, kérjük, a jelentkezéshez kattintson ide.