Matekos játék, játékos matek - képességfejlesztő tevékenységek, játékok, feladatok alsós pedagógusok számára ROVINJ
- Oravecz Márta és Kivovicsné Horváth Ágnes
- 35 óra, 7 nap
- Magyar B2
- 20 July 2025
A korszerű matematika tanítás figyelembe veszi a körülöttünk lévő világ társadalmi és technikai változásait, a tudomány, köztük az agykutatás legfrissebb felfedezéseit, a tanítandó gyermekek fejlődéslélektani sajátosságait. Ideális esetben az alapfokú nevelés-oktatás kezdő szakasza (az alsó tagozat) az iskolába lépő kisgyermekben megőrzi és továbbfejleszti a megismerés, a megértés, valamint a tanulás iránti érdeklődést és nyitottságot, valamint az eredendő gyermeki játékosságot.
A gyermek lételeme a játék, a játékosság természetes módon átszövi tevékenységei nagy részét.
- Fontos, mert lelkesedést, izgalmat, élvezetet szül. A játék lehetővé teszi valóságos helyzetek átélését például szerepjátékok által (boltos játékok: pénztáros és vevő szerepe).
- Nélkülözhetetlen, hisz általa fejleszthetők az élethez és a tanuláshoz szükséges készségek, képességek.
- A játékok jelentős része az együttes tevékenység révén fejleszti a közösségi szellemet, megteremti az összetartozás, az elfogadottság érzését, segítik az egyén szocializációját, együttműködési készségét. Alkalmat teremtenek a gyermek erkölcsi érzéke fejlődésének, s gyakoroltatják, hogyan kell viselkedni közösségben, társaságban. A játékok érzelmileg is fejlesztik a gyermeket, különösen a gondolkodásban való önállóság, és a mások teljesítményének megítélése terén. Segítik az éntudat és a magabiztosság kifejlődését csakúgy, mint a másokkal való együttműködés képességének, és a másik tiszteletben tartásának kialakulását.
- Sokféle tulajdonság kialakításában van nagy szerepe a közös játéknak. A teljesség igénye nélkül: türelem, kitartás, önbizalom, öntudat és önbecsülés, barátság, mások iránti bizalom, nyitottság, empátia. A győzelem és a vereség egyaránt erősítik e tulajdonságokat.
- A játék alkalmas arra is, hogy segítsen a gondolkodást gátló jelenségek leküzdésében, azaz a kapkodás, a szűklátókörűség és a szétszórtság kiküszöbölésében.
A játékok felkelthetik az érdeklődést az óra elején, vagy szórakoztató módon lezárhatnak egy-egy tanulási szakaszt. Állhatnak egy-egy óra középpontjában is, legalábbis akkor, ha valóban gondolatébresztő tevékenységek, vagyis kognitív tartalmuk van, amely kötődik az éppen tárgyalt tananyagrészhez. Serkenthetik a tanító és a gyerek vagy a gyerekek közti beszélgetést, vitát. A játék aktív részvételt kíván, de a gyerekek csak akkor tanulnak meg valamit, ha nem hagyjuk magukra őket a játék bemutatása után, hanem segítjük őket abban, hogy kritikusan, építően gondolkodjanak a játék előtt és utána is.
A tanfolyamon résztvevő pedagógusok, pedagógiai szakemberek a 6-10 éves gyermekek tevékenységgel és játékkal támogatott matematikai neveléséhez kapnak elméleti és gyakorlati képzést, amelyet a továbbiakban adaptálhatnak környezetükben.
A kurzus végére a hallgatók jól felismerik a különbséget a játék és a játékosság között. Megismerhetnek tevékenységgel és játékkal teli fejlesztő feladatsorokat. Meggyőződhetnek arról, hogy a tevékenységnek és játéknak az oktató-nevelő folyamatba való tudatos, célravezető beépítése elengedhetetlen. Jó gyakorlatokat sajátíthatnak el ezek felhasználására.
Amennyiben kurzusunk elnyerte az Ön tetszését, kérjük, a jelentkezéshez kattintson ide.